czwartek, 26 kwietnia 2018

Siódmy (jak prostuję sprutą włóczkę )


Często się tak zdarza ,że po zrobieniu bluzki lub sweterka dochodzimy do wniosku  (to nie to).Więc prujemy i co??? Ja robię to tak przepuszczam sprutą włóczkę nad parą układam  ją na ściereczce(jest wilgotnawa i tak sobie leży do następnego dzionka) potem nawijam ją bardzo luźno na kłębuszki. Po takiej robocie jest tak jak by dopiero opuściła fabrykę. Wełna i mieszanki nabierają puszystości jak nowiutkie moteczki. Teraz pokażę kilka fotek.  Ja tu robię w garnku najlepiej w szerokim (używam starego) a jeszcze lepiej w starym czajniku takim do gotowania wody (nie elektrycznym)przekładamy włóczkę przez dzióbek i wyjmujemy przez pokrywkę . Przeciągamy bardzo powoli aby włóczka mogła się wyprostować J .
ja kłębuszki wkładam do zlewozmywaka bo jest obok kuchenki (ale można je włożyć do miski)

tu już włóczka po parowaniu przesycha przed zwinięciem na moteczki

tak wygląda bawełna 60% +40% akryl Firmy Gazall .

po zwinięciu

a to wełna merino 100% Mirella z Włóczek Warmii
Dziękuję odwiedzającym i komentującym .

7 komentarzy:

  1. Wspaniały efekt prostowania włóczek,aż trudno uwierzyć,że były prute,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobną metodą i ja odzyskuję włóczki:). Pozdrawiam wiosennie:). Małgosia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie bawiłam się w to, aby rozplątywać zaplątaną włóczkę i jestem przekonana, ze do tego nigdy nie dojdzie. Dlatego mam całą masę włoczek z jedwabiu https://alewloczka.pl/pl/c/Wloczki-z-jedwabiu/11 których uwielbiam używać i jeśli coś się zaplącze to po prostu biorę następną.

    OdpowiedzUsuń
  5. No świetny pomysł! Powiem Wam, że ja ostatnio musiałam kupić nową włóczkę, bo starej nie mogłam doprowadzić do początku, ale też dzięki temu odkryłam nową stronę https://centrumwloczek.pl na której możecie zamówić sobie wiele różnych włóczek, jak i kordonków w bardzo dobrych cenach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Nawet nie miałam pojęcia, że są takie sposoby. A ja zawsze kupowałam nową i ta była do niczego. Na pewno przy najbliższej okazji spróbuję i sprawdzę, czy ten sposób będzie u nas działał.

    OdpowiedzUsuń
  7. czy sprute nici po robótkach szydełkowych, np. firanek, serwetek itp. prostujemy tak samo, jak włóczkę?

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję wszystkim komentującym-sprawiacie mi ogromną przyjemność wyrażając Wasze opinie.